
El Golf de Sant Jordi és un dels racons de postal de la Costa Daurada. Conegut pels pescadors com 'Mar de la Frau', les seves aigües -a més de brindar bons fruits del Mediterràni- amaguen una desena de vaixells de la Primera Guerra Mundial enfonsats en el seu fons marí. Aquestes curiositats ens donen context de la nostra visita a Calafat, una urbanització situada en el front marítim de l'Ametlla de Mar i on al carrer Veler hi trobem el restaurant Les Veles.
El projecte liderat per en Marc Colomé i l'Esther Llambrich fa 4 temporades que navega sota el seu timó. Formats a l'Institut Escola d'Hoteleria de Girona i amb diferents experiències professionals a Can Jubany, Compartir de Cadaqués, Celler de Can Roca, Sport & Hotel Hermitage d'Andorra o el Via Veneto de Barcelona, tots dos van decidir embarcar-se en el seu dia en aquesta aventura «la idea inicial era gestionar una guingueta, i al final hem acabat portant el restaurant i la gestió del bar i el bufet del Circuit de Calafat també. L'Esther és de l'Ametlla de Mar i ens hem volgut arrelar aquí perquè aquest projecte tingui el nostre segell personal» explica en Marc.
La filosofia a Les Veles és clara i transparent, com indica l'Esther «som amants de la cuina de proximitat, producte sense emmascarar i molt lligat al bon servei. Tot amb una bona oferta gastronòmica i una carta amb 125 referències de vi catalans, espanyols i internacionals» apunta l'Esther, tot afegint que «des d'un primer moment vam tenir clar que volíem treballar amb el producte del nostre entorn més proper, per tant havíem d'esforçar-nos en defensar els nostres productors i elaboradors, que també es mereixen guanyar-se bé la vida».
A Les Veles cerquen sorprendre els comensals amb una carta mediterrània on destaquen els productes del Delta de l'Ebre -treballen molt bé la tonyina Balfegó- i on els arrossos són la joia de la corona: paella marinera, arròs de canana amb carxofa, arròs melós de muntanya, arròs de verdures arròs caldós de llamàntol o del senyoret. Com expliquen el Marc i l'Esther «el que no hem volgut mai és estancar-nos, la nostra cuina no és estàtica i per això tots els canvis que hem realitzat han estat a millor».
Diversitat d'espais al restaurant
El restaurant Les Veles disposa de diferents espais: sala Les Veles (70 comensals), terrassa Les Veles (80 comensals) i jardí Les Veles (90 comensals). A més disposen d'un ampli espai d'aparcament amb carregadors elèctrics per vehicles. Tot per poder dur a terme tota mena de celebracions, esdeveniments o àpats, amb les màximes facilitats. Les Veles, un restaurant on viure una experiència gastronòmica inoblidable.