En veu alta

Raons per a una patronal a Tarragona

Xavier Rigau

President de Foment Empresarial de Tarragona (FOET)

Fa uns dies vam presentar la Confederació Empresarial Foment Empresarial Tarragona, FOET. La patronal ha sorgit de la inquietud d'algunes de les sectorials més importants i més antigues de les nostres comarques, com són la Federació de Transportistes (FEAT), el Gremi de la Construcció del Tarragonès (FOCONTA) i l'Associació Empresarial de Tallers de Reparació i Venedors de l'Automoció (ASTAVE).

La transversalitat que representa una Confederació Empresarial en què es poden encabir federacions, associacions, empreses i autònoms amb treballadors de qualsevol sector permet copsar les inquietuds i necessitats des del turisme al comerç, de la química a la pagesia, de la logística a les arts gràfiques i, en general, del conjunt del teixit empresarial de les nostres comarques.

Ara no és encara el moment de reivindicar res. Ara hem de celebrar que un grup d'empresaris compromesos hagin sentit la necessitat d'unir-se i formar una patronal que ens pugui representar a tots els que ens diem, amb orgull, EMPRESARIS. Els que en un moment donat de la nostra vida vam creure que teníem una idea que podia ser l'embrió d'una empresa i que, amb molt d'esforç i una part de sort, vam buscar finançament, col·laboradors, empleats i, entre tots, la vam fer créixer i vam donar oportunitats a totes les persones que directa o indirectament ens envolten i que poden realitzar els seus somnis.

FOET, abans que res, ha d'aconseguir que l'empresari o empresària se senti orgullós de ser-ho i, després, i tan important, que la societat que l'acull el percebi com una peça clau i imprescindible. Un territori sense empreses que donin feina i oportunitats per als seus habitants aviat quedarà buit i erm. Hem d'aconseguir que el nostre territori no esdevingui erm, hem d'aconseguir que sigui un lloc on l'empresa que ja existeix, la que es crearà i la que vindrà de fora a invertir aquí senti que és respectada i estimada, que els polítics, els funcionaris, les escoles, les universitats i els sindicats del nostre territori, tots, ens conjurem perquè les comarques de Tarragona siguin aquest lloc ideal per cuidar, crear i fer créixer l'empresa.

Des de FOET ens hi deixarem la pell per intentar-ho. Per això necessitem engrescar tothom a unir-s'hi, des del més petit fins al més gran; tant fa que arregli frigorífics, que planti tomàquets, que faci microxips o que rebi milers de persones per fer esport, tots hem d'estar units. Tenim un racó únic al costat del Mediterrani, que moltes civilitzacions i cultures abans de nosaltres van escollir per viure i desenvolupar-se. Aprofitem-ho.